sobota, 14 marca 2015

Pizza idealna

Jeszcze się nie zdarzyły dwa wpisy jednego dnia. Zawsze musi być ten pierwszy raz!
Długo szukałam idealnego ciasta na pizzę. Zawsze coś z nim było nie tak i było gorsze od kupnej wersji. Dziś nastąpił przełom, zrobiłam pizzę idealną. Serio, jest przepyszna i zdrowa.

Ciasto
mąka (użyłam mąki do wypieku chleba, ale podejrzewam, że zwykła też może być)
sól
cukier
drożdże w proszku
mleko
przyprawy włoskie
oliwa

Proporcji nie mogę Wam podać, bo gotuję na oko. Ciasto nie powinno być rzadkie i tyle ;)

Mieszamy razem sypkie składniki, a na koniec dolewamy mleko i oliwę. Tylko ostrożnie, żeby nie wyszła klapikupa. Mieszamy wszystko razem przez kilka minut i dostawiamy do wyrośnięcia. Można wstawić miskę z ciastem do garnka z ciepłą wodą, żeby szybciej rosło.


Sos pomidorowy

dwie puszki pomidorów
dwa ząbki czosnku
pół cebuli
trochę czerwonego wina (wytrawnego)
oliwa
sól, pieprz, bazylia, oregano itd

Żadnej filozofii tutaj nie ma. Wszystko do gara, gotujemy, blendujemy i jest :) Sos wychodzi bardzo smaczny, ale jest dość czasochłonny w przygotowaniu. Gotowałam go przez około 2 godziny, żeby odparował.

Ciasto posmarowane sosem, posypujemy serem i dodatkami. Pizzę trzeba piec w mocno rozgrzanym piecu, ok 250 stopni przez mniej więcej 10 minut

Nie polecam nakładania ciepłego sosu na ciasto, bo je rozmoczy. Nie należy też blendować gorącego jedzenia, inaczej stępią się nam ostrza. Chociaż ja tam blenduję gorący sos. Zwyczajnie nie chce mi się czekać aż ostygnie.

Smacznego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz